דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השפעת סלבס על עולם האופנה 

מאת    [ 14/11/2010 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 3141 פעמים ]

 

עולם האופנה הוא עולם דינאמי ומסעיר, מלא בטרנדים מפתיעים ובלתי צפויים אשר צצים לכאורה משום מקום ומכתיבים את הדרך בה נראים ומתלבשים אלפי אנשים בארץ מדי יום.

 

אחד הגורמים המשפיעים ביותר על עולם האופנה והטרנדים השולטים בה מפעם לפעם הם קבוצת האנשים הידועים בתור "סלבס" - קיצור למילה "סלבריטי" אשר פירושה באנגלית הוא פשוט - אנשים מפורסמים.

מיהם אותם "סלבס" בארץ? ובכן, כל מי שמאכלס את תעשיית הבידור הישראלית ומופיע באמצעי התקשורת השונים - שחקנים, דוגמנים ודוגמניות, מגישי טלוויזיה, כוכבי ריאליטי (אשר בדרך כלל נחשבים לסלבס לתקופת זמן קצרה ביותר) וכל מי שבעצם מופיע מול קהל או מול מצלמות הטלוויזיה והקולנוע, מספיק על מנת שיזוהה ברחוב על ידי עוברי אורח.

 

מהי השפעתם של אותם "סלבס" על טרנדים פתאומיים בעולם האופנה? ובכן, מעצם הגדרתם, ה"סלבס" הם מושא לחיקוי והערצה של אלפי אנשים, ובכללם בעיקר ילדים ובני נוער אשר מחפשים ללא הרף אחר מושא לחיקוי כזה או אחר. למשל, כאשר שחקן ידוע ובעל קהל מעריצים ומעריצות גדול מחליט שהוא לובש בגדי מעצבים מבית היוצר של מעצב ספציפי כזה או אחר, מספיקים כמה ימים ותמונה וחצי במדורי הרכילות על מנת שכל אותו קהל מעריצים ינהר לחנויותיו של אותו מעצב ויבקש לרכוש גם הוא את בגדיו, כנראה על מנת לחקות את הסלב האהוב עליהם.

מקרה דומה התרחש לפני כמה שנים, כאשר אט אט החלו סלבריטאים רבים לעשות קעקועים על גופם. בתוך כמה חודשים בודדים הפכו הקעקועים לרגילים ונפוצים בקרב כולם, כולל ילדים בגיל העשרה. אותם סלבריטאים לא רק שנתנו לגיטימציה לעולם הקעקועים, הם גם הצהירו באופן בלתי מכוון ורצוני כי הקעקועים הם עכשיו באופנה. מכאן נוצר הטרנד החדש, ובמהירות הבזק הפכו הקעקועים ללגיטימיים ואופנתיים במיוחד.

 

השפעת הסלבס על הטרנדים בעולם האופנה אינה תופעה חדשה או מקומית. בכל רחבי העולם מתנהל עולם האופנה בצורה כזו מזה שנים רבות, לרווחתם של כל הצדדים הנוגעים בדבר - מעצבי האופנה אשר זוכים לתהילה, פופולאריות והכנסות רבות במידה ולכדו סלבריטאי או שניים ברשתם, הסלבס עצמם אשר זוכים להכתיב דעת קהל בענייני אופנה ולקבוע מה "אין" ומה "אאוט" וקהל המעריצים אשר נהנים להיסחף עם הזרם ולהרגיש אופנתיים וקרובים לסלב האהוב עליהם.

 

היישום המיידי והמתבקש של המצב שזה עתה תיארנו אשר שולט בעולם האופנה הוא הניסיון לשלוט ולהכתיב את הטרנדים הללו באמצעות עולם הפרסום והתקשורת. כך, יכולים מעצבי אופנה כאלו או אחרים או רשתות אופנה מסוימות, להחליט עבורנו אילו טרנדים ישלטו בשוק בתקופה הקרובה, באמצעות גיוס סלבס פופולאריים במיוחד.

אז בפעם הבאה שאתם מזהים טרנד אופנתי חדש המיוצג על ידי מפורסם כזה או אחר, זכרו כי כמעט אף פעם הדברים הללו לא קורים סתם כך במקרה, מפאת טעמו של אותו סלב באופנה. סביר להניח כי קיים אינטרס כספי מאחורי זה. בסופו של דבר - מה זה משנה? כל עוד כולם מרוצים הכל לגיטימי...

 

באדיבות דיזנגוף סנטר- מרכז בילוי ותערוכות לכל המשפחה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב